Autor Wątek: Regeneracja turbo czy zakup nowej  (Przeczytany 1876 razy)

zack

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Oznaczenie silnika: E46 330Cd'06
  • Skąd: Warszawa
  • Twoje BMW: M57N
Regeneracja turbo czy zakup nowej
« dnia: Stycznia 23, 2014, 11:44:04 am »
Od pewnego czasu stwierdzam, że mój samochód nie ma już takiego ciągu jak wtedy gdy go kupiłem. Jeździłem nie dawno 330d sedan jako kierowca i stwierdzam ze lepiej ciśnie w fotel niz moje coupe. Właściciel tego sedana miał nową turbinę.
Do mojego samochodu mam książkę serwisową i nie ma ani słowa o turbo. Przebieg aktualnie ma 169 000 km a książka do 94 000 km.
Nowa turbina to jest 4100 zł i jeszcze pozostaje mi stara turbina którą mogę komuś sprzedać. Fatalna na 100% nie jest bo auto jeszcze na niej bardzo dobrze jeździ (ale nie tak jak ja nowej).

Regeneracja będzie kosztować pewnie 1500 - 2000 zł no i turbina wytrzyma pewnie znacznie krocej niż nowa no i moc może będzie mniejsza?

daniel330d

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Oznaczenie silnika: M57
  • Skąd: Oława
  • Twoje BMW: E46 330d + chip 250 KM
Odp: Regeneracja turbo czy zakup nowej
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 23, 2014, 08:37:16 pm »
Myślę że Twoim problemem może nie być wcale turbina, jedź na hamownie bo czasami taki pomiar mocy poprzez naciskanie prawego pedału nie daje obiektywnej wartości. Jak będziesz miał mniej kucy niż dała fabryka to wtedy do mechanika. Turbiny na razie nie ruszaj bo może okazać się że turbo masz dobre a wydasz kasę na nowe!

zack

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Oznaczenie silnika: E46 330Cd'06
  • Skąd: Warszawa
  • Twoje BMW: M57N
Odp: Regeneracja turbo czy zakup nowej
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 23, 2014, 08:38:26 pm »
A co może powodować spadek mocy w turbodieslu oprócz turbiny??

dieselserwis

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
Odp: Regeneracja turbo czy zakup nowej
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 23, 2014, 08:40:17 pm »
bardzo dużo rzeczy mi wtryski może któryś leje albo jest zatkany może masz problem z DPF, może z katalizatorem, naprawdę nie ma co ruszać turbo póki nie wiesz co powoduje spadek mocy

z doświadczenia powiem że jeśli właściciel auta odczuwa spadek mocy to zazwyczaj sięga on 20-30%, 10% nie jesteś w stanie wyczuć chyba że robisz pomiary 0 - 100 km/h codzień