Autor Wątek: E46 330i czy 330d co się bardziej opłaca?  (Przeczytany 993 razy)

klecha29

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
E46 330i czy 330d co się bardziej opłaca?
« dnia: Lipca 21, 2015, 09:27:27 am »
Wyleczyłem się z 4-ro cylindrowego BMW i rezygnuje z zakupu E90 320d o którym pisałem kilka wątków niżej. Teraz rozważam dwie opcje i tylko manuale w nadwoziu kombi bądź sedan!

1. 330i/330xi + montaż gazu

Za ładne 330xi z 2004 trzeba wyłożyć 25000 zł. Montaż LPG z tego co się orientowałem to za STAG-a 300 ISA2 na wtryskach Hana H2100 około 4300 zł w dobrym warsztacie po rabacie. Razem 29300 zł. Trochę dużo.

2. 330d/330xd

Jw. bardzo ładne i 2004 rok, cena 22000 zł

Interesują mnie tylko auta poliftowe z ostatnich lat produkcji. Widzę, że różnica w cenie jest kosmiczna bo 7300 zł. A teraz policzmy różnicę w zużyciu paliwa.

Z lektury forum wiem, że 330i na gazie średnio weźmie 12 litrów LPG i załóżmy że 1,5 benzyny jak będę jeździł dość dużo na krótkich odcinkach. W dieslu średnie zużycie ON to 7 litrów.

Jak to wygląda kasowo?

Koszt przejechania 100km:

330i na LPG = 12 * 1,9 + 1,5 * 5 = 30,3 zł
330d = 7 * 4,9 = 34,3 zł

Różnica na 100 km wynosi CZTERY ZŁOTE!

A różnica w koszcie zakupu (wraz z LPG w benzynie) 7300 zł. Oznacza to że zakup benzynki + LPG w stosunku do diesla zwróci się dopiero po 182500 km :)

Do tego każdy kupujący E46 z gazem będzie narzekał, że "silnik na gazie zużyty", "jak założył gaz to pewnie dużo jeździł"...

Panowie czy coś źle liczę?

michal330d

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Oznaczenie silnika: M57
  • Skąd: Koszalin
  • Twoje BMW: 330d sedan
Odp: E46 330i czy 330d co się bardziej opłaca?
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 21, 2015, 09:37:19 am »
No to sam sobie policzyłeś: zakup benzyny + założenie gazu kompletnie się nie opłaca!. Dodam od siebie, ze lekko zawirusowane 330d 204 KM łyknie bez problemu 330i, które fabrycznie i tak ma braki mocy.

mihino

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
Odp: E46 330i czy 330d co się bardziej opłaca?
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 21, 2015, 09:44:59 am »
No tak na rozsądek patrząc to trzeba mieć nie równo pod sufitem, żeby dopłacić 7000 zł tylko po to by nie jeździć dieslem. Za tą kasę masz bez problemu nowe turbo, koło pasowe i kolektor z nowymi klapkami.

Niestety ze zużyciem paliwa tak to wygląda bo M54 na tle M57 to przestarzały silnik i tyle... jakby porównać M57 z 3.2 TFSI to by była inna bajka: benzyna zupełnie inne osiągi a zużycie paliwa jak M54.