Autor Wątek: ZF 5HP19 (Steptronic) lock-up w trybie M, czyli manual?  (Przeczytany 1120 razy)

remikk

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
ZF 5HP19 (Steptronic) lock-up w trybie M, czyli manual?
« dnia: Września 27, 2015, 03:14:39 pm »
Od tygodnia jeżdżę E46 330iA ze skrzynią Steptronic. Mam pytanie odnośnie trybu manualnego. Fajnie się w nim jeździ bo mogę zmieniać biegu jak w manualu jednak zauważyłem, że jadąc na piątym biegu samochód ma wyższe obroty przy danej prędkości niż w trybie D. Przykładowo przy 90 km/h mam mniej więcej 2000 rpm w trybie D to dając S+M i 5-ty bieg mam około 2200 rpm.

Znajomy, który lepiej zna się na automatach powiedział mi że takie wyższe obroty mogą wynikać z braku "zapięcia konwertera". Chodzi o tzw. lockup. Czy to możliwe, żeby lock-up nie zapinał się podczas jazdy w trybie manualnym?

Czy tym samym nie powinno się jeździć w trybie manualnym?

margo

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Oznaczenie silnika: M54B25
  • Twoje BMW: 325i
Odp: ZF 5HP19 (Steptronic) lock-up w trybie M, czyli manual?
« Odpowiedź #1 dnia: Października 01, 2015, 02:27:50 pm »
Czy tym samym nie powinno się jeździć w trybie manualnym?

A co mówi instrukcja obsługi?

Sądzisz, że gdyby nie można było jeździć samochód nie przechodziłby automatycznie w tryb Drive?

tubu27

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
Odp: ZF 5HP19 (Steptronic) lock-up w trybie M, czyli manual?
« Odpowiedź #2 dnia: Października 20, 2015, 01:54:24 pm »
Przy wyższych prędkościch z pewnościa jest lockup jechalem do Nimiec jako pasazer autem z taka skrzynia, z gosciem ktory twierdzil ze tryb M jest najlepszy. Obroty byly stale wobec predkosci jak jechal 140 - 160km/h pod gore czy z gory wiec lockup na 100% byl zapiety!